Pav Best

Tänkte att jag kanske borde presentera min medryttarhäst Pav Best här på bloggen lite bättre.
Pav Best är en nordsvenskvallack f; 1990. Världens snällaste och skulle alldrig hitta på något dumt som sparkas/bitas. Han kallas för de mässta Pavve. Han älskar att mysa och bli ompysslad, "äter de mässta, som tex kaninmat, hahah gullehästis åt upp en hel sån påse när han stod i Umeå tror jag de var"  Han har atros i bak-knäna men börjar bli bättre. I början när jag red honom så travade jag ungefär 50m varje pass och ökade mer och mer, nu är han bättre så vi har ökat med att ta 3 galoppsprång i höger och samma i vänster några dar i veckan. De har funkat bra hitills. När man rider två stycken ut asså två hästar, brukar han börja tväla och öka traven jättemycke så då blir han jättestark. Men annars är han världens finaste storhäst som betyder obeskrivligt mycket för mig. ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0