i know..

Måste seriöst börja ta tag i bloggandet...! Men red iaf en superfin Uriel i Tisdags! Höll kvar formen och hennes temprament var väll liksom så där till och från, i bland blev hon småseg och i bland piggis, och i bland vill hon smita från arbetet och hitta på nå som att sticka när hon tycker de blir jobbigt... Men var faktist jättenöjd över passet och Uriel är en ponny jag vill fortsätta rida och utvecklas med.

På lördag är de programridning, antar att de blir Pluto jag kommer rida då han var mitt förstahandsval :) Min fina ponnykille!♥ Hans första LC:1 blir de i såfall och kommer bara tänka på vägarna, min sits och blick. På framridningen försöker jag hitta något läge där han söker sig nedåt så han har både fram och neråtbjudning. Vårt mål blir att komma runt programmet, med rätt galopp, rätt takt, ta de lungt om han blir stressad får jag inte bli sur utan klappa och prata med han. Tänka posetivt! 

Ska träna dressyrprogram nu och sen glosor... 
Take care!



Pluto..♥ ca 2 och ett halvt år sen, menmen. Bjuder.. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0