Stampe & Douglas

Efter MaX så for vi på djurmagazinet och köpte vattenflaska som rymmer 300ml så köpte jag en silvrig rostfri matskål. Så köpte jag 1 kg kaninmat :) ! Så hämta jag ju nykaninen Douglas ;) Nu får ni höra littegrann! När han var mindre så såg de ut som om de var en hona men eftersom han växte så såg man att han var en kille så de blev litte sjusteringar i namnet. Ägarna kalla honom för Douglas, så nu får han heta Caramel Chew Chew på hopptävlingar osv. Så Får han som ha smeknamnet Douglas :) ! Han är ett litet matvrak kan man ju lung säga så han kommer bara få en näve foder mat om dan och fri tillgång till hö, sätter hö på morgonen så han har på dan/em så ger jag på kvällen som är under natten. De gäller samma för Stampe :)! Så springer jag med kaninerna i sele 15 min per dag, åsså får dom springa lös inne olika omgångar när jag är hemma. dom är lösa i omgångar  då dom inte är så van vid varann än :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0