I can du everything for you

På skolan var de ju de vanliga ni vet böärja ,sluta osv, på Elevens val hade jag HK vi baka Cupcakes (y' men dom blev inte lika goda som mina och Angelicas blir! Efter skolan drog jag till Stallet och red Lufsen. Han skötte sig bra men sista galoppen så börja han "dampa" och reste smått kicka direkt efter så var de kicken/bocken svinhög så jag bah WaaaaaA. Sen skulle jag försöka ta en till galopp som skulle gå bra men då börja han studsa in i sprången...Jaja alla andra två galopper gick hyfsat! Försöker lära han att flytta för skänkeln, altså när jag svänger åt höger så använder jag högerskänkeln samtidigt så, så småning om kommer jag kunna styra han med skänklarna och använda så lite tygel som möjligt. Myste med han efteråt osv. Sen gick jag hem åt middag, var redan påklädd för att åka till LRK och hoppa så kolla fb åsåå. Hämta upp Angelica från Brama på vägen dit hon har varit halt så on hoppade ridskoleponny idag. Jag skulle ha Chantalie! Lyckan bah EXPLODERA inom mig!<3 Så var jag jötteglad osv! Så när vi skulle bygga fram så ser Marie "instruktören" att på schemat där de står hur mycke hästarna gått att hon va halt, hon sa att hon skulle göra mig glad och ge mig chanta så var hon halt:( Fatta lessen jag blev.....Jaja men om hon blir frisk blir de privat lektioner på henne mist två gr den här terminen ut :)! Jaja Felix fick jag driva i början så han skulle va frammåt under passet så hade vi två hinder på ett böjt spår, så boga han ut en gång eller två gr....Men jajajaa han var ju KUNG sen anyway! i slutet hade vi på en linje såhär bah: Studs 2 hinder, 3 räcken och en oxer, Bra bjudning, frammåt och tveka inte! Duktig polle!
Jaja ska nanna ninerna nu puss och hejdå.



// EH


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0