Snyggast, bäst, sötast osv.

I dag så var de skola..Vanlig dag..Men ajajj skit i de...Drog till stallet efter skolan. Tog bussen till mammas jobb åsåå :) köpte maxmat, mötte felicia, snackade med stina om HoppgruppeN och om att få SkåP :) Sen så var vi ju stallvärdinnor och fixade osv :) Men jag skötte ju pluto i dag :P Tog han till vatten spiltan och spolade av benen, så borsta jag han,  så visiterade jag honom. När jag kom till hans mage kände jag att nånting inte var rätt, de var skorpit och bukligt. Så bad jag Felicia komma och känna, vi trodde först de var lera men jag hade  ju försökt borsta bort de åsåå, så nae inte var de lera.....De var utslag eller nånting. Spolade av/gjorde rent under magen/skapet med vattnet ellerni vet med slangen. Så torkade jag och stoppade helosan salva. Sen kom beckis till stallet :D!! Ajajja hennes mamma hade med sig mat/mål som dom skulle käka. Sen så bah vi går ner och kollar vad vi ska ha för hästar :D Sen sååå ja kollade jag såg att pluto stog uppskriven längst ner på listan och jag står längst ner på listan :D Snacka om att jag blev yberglad!!!!<3 Älskar den ponnyn ut av sjutton!!!! Red barbacka för han hade ju utslagen nere vid magen. Innan passet när jag visiterade han åter i gen så upptäckte jag ännu mer utslag på baken på honom :(.... Men jag skulle ju rida barbacka fatt han kunde ju inte ha sadelgjord när han hade utslag! Men satte helosansalva på baken & under  magen innan passet. Sen så satt jag upp börja skritta han var bångstyrig och skulle gå år vänster. Sen efter kortsidan så gav han iväg en kick ut också börja han trava i väg tog tag i han direkt åsåå efter den långsidan börja han som kicka me ena bakbenet. Han var rätt så stel i början men nog om uppvärmningen nu! När vi trava först var han hård i munnen men sen när jag börja voltarbeta och ställa så gick han jättefint dock i avbrotten höjde han huvudet osv...Men sen så hade vi skänkelvikning han tvärade lite för mycket, och iblan så tvära han inte alls men fick faktist till nåra välldigt fina tvärningar, med långt steg och bakkärran hängde med! Sen så hade vi skritt trav skritt trav när vi vände rätt upp dom första gångerna tog han skallen för varje tempoväxling men sen så höll jag kvar han med att sitta stilla i min sits och stadig i handen! När vi kom till galoppen gick de ju inge vidare direkt han trava på som f'n om man får säga så men nästa gång jag rider han med sadel ska jag ta GALOPP!! Världens bästa ponny är vad man kan kalla han helt klart! AJjajaja efter passet smorde jag han med helosan på baken och under magen märkte direkt skillnad under magen att de börjat försvinna :') Hoppas verkligen någon fortsätter med de dom dagar jag inte är där tills de förvinner! Imårn ska i allafall Felicia smörja han, TACK finvännen!  Och Tack malin och felicia för att ni sa att jag ville ha pluto när jag inte var där!!!!!!!!♥♥♥♥♥♥♥♥ Men anmälde mig till miniklubben med passe i hoppningen och Pluto i dressyren!<3 Hoppas utslagen är borta så han får tävla :D!




Kommentarer
Postat av: Hedda Degerman

Mest troligt har väl Pluto våteksem, typ de som boss har.

2011-10-11 @ 23:40:30
URL: http://dumlesdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0