Horses meen everything to me

Okej fine man kanske inte tror detta om mig men,  När jag rider försöker jag skritta fram så bra som möjligt för att hästens muskler ska få värma upp, brukar böja och ställa både utåt och innåt, gör tempo växlingar och halter. Försöker tänka på hästens bästa så bra som de går! Har beställt ett par senskydd och MagicBruch från hööks, ska även köpa kylbalsam, för jag har sårsalva, kylbalsamet kommer vara till för eftertävlingar, ska använda det på hästens ben. Sen i hoppningarna ska jag ha senskydd för säker hets skull  ifall dom skulle stöta i eller nå sånt. Även om den inte brukar de så tycker jag man ska ta de säkra före det osäkra! Kan i bland vara VÄLLDIGT pedantisk när jag ska göra i ordning ponnyn med borta och sånt, på lufsen kan de ta en himla tid, typ en halvtimme, sadla och tränsa tar 10 minuter av de, resten av tiden borstar jag osv. Visiterar häsen om den har fått så eller liknande. Villni veta vad jag skulle ha för saker om jag hade en ponny??

Jag skulle skaffa boots som den skulle ha i hagen om den skulle trampa sig så har den boots som inte gör så skadan skulle bli lika illa...Skulle ha en första hjälpen väska och med det menar jag en låda med en salva, bandage, ni vet allt såntdär te.x febertemp, asså ni vet som ja om hästen skadar sig så har man en sån låda.
Sen så skulle jag visitera häsen varje DAG!! ett måste tycker jag! Dom dagar ponnyn skulle stå skulle den iallafall få motinera på nått sätt. Typ skittas barbacka eller longeras eller gå på en promenad. Jaa de är de viktigaste jag skulle ha. Men skulle även putsa tränset efter varje pass och sadeln en gång i veckan. Mocka norgrannt är också ett stort+ Och jag skulle ha en skötare jag kunde lita på.

Hoppas pappa eller mamma läser ;)!

GE MIG EN PONNY NU TACK!





// EH

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0