- Din & min resa -

Tänkte att eftersom jag inte vart så duktig på uppdatering så kan ni ju faktist få en liten "story" om minoch plutos resa. Låter de bra?
Vi börjar väll här antar jag.
Där var han typ 3 eller två år :) iaf 1 eller 2 år innan vi tog han på foder!
Första gången på din rygg<3 Älskade dej sjukt mycke redan då!
Första gången de också! Vilket steg ponnyn har. Hade han börjat ridas av 100% dressyr rutineradryttare där hade han kunna gå lång i dressyren!
Becka och pluto!<3 mina sötnosar de dära. Vi delade ju han på foder.
Rebeccas mamma prövade han också :)

Vi hade nog lika många motgångar som framgångar med denna ponny om man säger så. Ena dan var han helt DAMP andra dan världens bästa<3
Rebecca och hennes mamma var i kiruna hela jullovet, jag hade han själv varje dag då. Hanne var med ett antal gånger. Jag kom i håg hur glad jag var den dan när jag travade på honom, fram och tillbaka, fram och tillbaka efter vägen. Utan att någon annan häst var med. han var så lungn såå. Sen på ängen skulle jag fatta galopp, eftersom han enligt ägarna kunde galoppfattningen. De gick ca 5 galoppsprång, så kom en traktor och pep efter vägen så börja han bocka och ha sig så for jag me huvvet rakt i snön....hahah. Men han är för söt för att bli arg på<3




självklart kom dagen jag hade hoppats inte skulle komma......Han skulle åka hem, han var ju för svår för oss att lära sig rida på :(
sista dagarna kunde jag inte låta bli att fälla tårar<3 De tog veckor innan jag kunde släppa dig från tankarna & sluta lipa varje kväll för att jag alldrig mer skulle få se dig. Så kom sommaren, råkade kika in på brk's pixbox. Dom hade fått nya ponnyer skyndade mig att kolla :D vad ser jag då? Jo jag ser MIN älskade lilla ponny på bilden! Börja lipa direkt, jag ville börja rida där.....Men fick inte, blev ännu lessnare. Men fortsatte att rida på LRK. då och nannaaaa på men 3dje plats i KM hoppa MNcup med hp osv.....Vi hade diskutera många gånger me beckas mamma om hur jag och becka skulle åka buss te brk osv om jag skulle börja där. Men en vecka innan ridskolan starta, hade jag gjort mitt beslut. Jag började på BodensRK. Återförenades med min lilla älskling ♥♥
Är både fadder och skötare på honom i nuläget. Ska börja rida han lite oftare osv. Min tanke är att komma ut och starta klubbdressyrer me han, så får man sen se vart de leder. Förhoppningsvis på god väg, men man vet alldrig.
Dig ska jag älska varendaste dag, så länge du lever mitt allt ska du va♥
// EH

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0